Hej Johanne
Tak fordi du klikkede dig videre. Jeg har samlet en række konkrete forbedringsforslag, som kan gøre din webshop endnu skarpere – både når det gælder brugeroplevelse, konvertering og overholdelse af gældende regler. Scroll ned og se vores anbefalinger – og tøv ikke med at række ud hvis du er spørgsmål.
1. Manglende "Out of Stock"-håndtering
Jeg anbefaler at opsætte en back in stock app så du får mulighed for at sende e-mails eller sms til kunder når produktet kommer tilbage på lager. det er ofte det flow sammen med abandoned cart som skaber mest omsætning. Du kan fx bruge appen Stocky eller andre tilsvarende apps.
2. Afgifter vises i stedet for moms
I check out på dansk skrives der afgifter i stedet for moms – hvilket kan skabe forvirring. Det skyldes som regel Shopifys oversættelser.
Sådan retter du det:
-
Gå til Indstillinger > Sprog i Shopify admin.
-
Klik på det aktive sprog (typisk Dansk).
-
Brug søgefeltet og søg efter “afgift” eller “tax”.
-
Ret relevante felter, hvor der står “afgift” eller “afgifter”, til “moms”.
-
Gem ændringerne.
Dette sikrer, at checkout og produktsider bruger den rigtige betegnelse i overensstemmelse med dansk praksis.
3. Markedsføringsloven §10, stk. 2 udnyttes ikke
Du kan tilføje en forudafkrydset tilmelding til nyhedsbrev i checkout, så længe det sker i forbindelse med et salg og kunden kan fravælge det. Det er en god mulighed for at opbygge jeres e-mailliste og øge konvertering via e-mailmarketing – helt lovligt. det øger ofte antallet af tilmeldinger fra kunder fra 10-15% til 70-80%
4. Manglende godkendelse af salgs- og leveringsbetingelser
I henhold til dansk lovgivning skal jeres kunder aktivt godkende salgs- og leveringsbetingelser, før de gennemfører et køb. Shopify har ikke dette felt som standard – men det kan tilføjes manuelt.
Sådan tilføjer du feltet:
-
Gå til Indstillinger > Checkout i Shopify.
-
Rul ned til sektionen Tjek ud - Custom Checkout Script (hvis I har Shopify Plus)
– ellers gå videre til næste punkt. -
Alternativt kan I bruge en app som fx Terms and Conditions Checkbox til at tilføje feltet uden kode.
-
Sørg for at teksten linker til jeres salgs- og leveringsbetingelser og at feltet er obligatorisk.
5. MobilePay vises for udenlandske kunder
Lige nu vises MobilePay i checkout – også når kunden vælger et udenlandsk marked og handler i Euro. Det kan forvirre og reducere konverteringen. Brug appen HidePay eller lignende til at skjule MobilePay for udenlandske kunder baseret på land eller valuta.
6. Fri support og proaktiv sparring
Okay indrømmet. Jeg håber at det arbejde jeg har lagt i den mail du modtog og denne tilpasset landingpage har gjort dig nysgerrig på hvordan vi kan løfte sin forretning endnu mere. Las mig introducere DTAILS Care...
Kender du det? Du sidder fast i Shopify med en fejl, en app der driller eller noget, du burde kunne løse – men det stjæler al din tid fra det, der virkelig batter for forretningen.
Med DTAILS Care slipper du for bøvlet og får et team i ryggen, der kender din shop og rykker hurtigt.
Du kan ringe eller skrive, når noget driller. Vores Shopify-specialister, udviklere og marketingfolk sidder klar til at hjælpe – og vi kender allerede din shop. Vi kalder det fri support (fair use)
Hver måned tager vi desuden fat i et emne, der kan skabe vækst, konvertering eller besparelser. Med DTAILS Care får du support, når du har brug for det – og proaktive idéer, før du ved, du har brug for dem.
Og oven i det har vi +20 alarmer, der overvåger din webshop og advarer ved fejl og uhensigtsmæssige opsætninger. det kunne fx være Fulfilled ordre uden betaling, produkter som ved en fejl er oprettet uden pris. Collectioner uden varer i. Ordrer med lavt dækningsbidrag og meget mere. DTAILS monitorerer alarmerne og kontakter dig proaktivt.
Skal vi tage en snak om, hvordan DTAILS Care kan hjælpe dig? Skriv til mig på thomas@dtails.dk
Bedste hilsner
Thomas fra DTAILS