Fra DanDomain til Shopify Plus: Luksusbaby har fået en webshop der matcher ambitionerne
CASE: Luksusbaby

Fra DanDomain til Shopify Plus: Sådan fik Luksusbaby en webshop der matcher ambitionerne

"Med Shopify Plus har vi fået en platform, der kan håndtere vores vækst og sikre stabilitet, også når vi presser systemerne til det yderste"

– Thue Stensgaard, CIO, Luksusbaby

Luksusbaby havde for længst vokset sig ud af deres gamle platform. Begrænsninger i ydeevne og fleksibilitet hæmmede væksten, gjorde store kampagner til en logistisk udfordring og i værste fald betød det, at kunder blev låst ude, mens konverteringer gik tabt. Systemet knagede under presset og kunne ikke længere følge med virksomhedens vækst.

I 2024 tog de springet til Shopify Plus med hjælp fra DTAILS. Det blev løsningen, der ikke blot sikrede stabiliteten, men også åbnede nye døre for vækst og innovation. Overgangen omfattede seks webshops og inkluderede opdatering af vitale systemer, herunder udskiftning af deres custom PIM til en tilpasset version af Struct og implementeringen af Hello Retail for at optimere filtrering – et område, der tidligere havde givet store udfordringer.

Hvem er

Luksusbaby

Luksusbaby startede som en lille webshop i stuen hos Ann-Louise og Morten, der netop var blevet forældre til tvillinger. I dag er Luksusbaby en førende destination for børnetøj og -udstyr med over 380.000 varenumre fordelt på seks webshops og to fysiske butikker. Med kunder i hele Norden og Asien har Luksusbaby gjort kvalitet og service til deres varemærke.

luksusbaby.dk

Fra komplekse udfordringer til rekordomsætning

Baggrunden:

Med seks webshops, tusindvis af ordrer dagligt og komplekse behov var der behov for en platform, der kunne:

  • Håndtere væksten: Sikre stabil drift under høj trafik.
  • Optimere kundeoplevelsen: Hurtig og præcis navigation med effektive filtre.
  • Let udvides med værdiskabende funktioner: Avancerede ønskelister og fleksible betalingsmuligheder.
  • Sikre fleksibilitet i design og layout: Give teamet kontrol over daglige opdateringer in-house

Løsningen:

I et nøje planlagt projekt hjalp DTAILS Luksusbaby med deres hidtil største digitale omstilling. Projektet omfattede:

  • Migrering til Shopify Plus: 6 webshops blev flyttet fra DanDomain til Shopify Plus. En robust og fremsikret løsning kendt for sin stabilitet og fleksibilitet.
  • PIM-system: Overgang fra custom PIM til Struct, der blev tilpasset Luksusbabys behov.
  • Filtrering: Integration af Hello Retail, der forbedrede søgning og navigation og herunder en større omgang designtilpasning.
  • Skræddersyede funktioner: Udvikling og implementering af specialbyggede funktioner som #ProductReference, DTAILS Wishlist, DTAILS Saved Carts, GiftWrapper, GiftcardFulfiller, Giftcard Custom Amount og mulighed for at tilbyde betaling med kredit (børnepenge).

Luksusbaby ønskede et skifte, hvor designet forblev stort set identisk med det oprindelige. Fokus var derfor på finpudsning og optimering, så kunderne ville opleve en forbedring, men stadig føle sig hjemmevant på shoppen.

Processen blev gennemført i etaper, hvor mindre butikker som den koreanske shop blev brugt til at teste systemet og finjustere løsningerne.

Efter den første lancering opstod der hastighedsproblemer – en situation, der blev løst med lynets hast. Hos DTAILS satte vi alt andet til side og arbejdede intensivt for at sikre, at shoppen kørte optimalt. Det stærke samarbejde og dedikationen fra begge sider gjorde forskellen.

"Med DTAILS har vi fået en skarp partner, der også prioriterer at udnytte standardfunktionalitet, inden der udvikles nyt. Og som ovenikøbet vil gå gennem ild og vand for os"

– Thue Stensgaard, CIO, Luksusbaby

Den ultimative test: En fejlfri fødselsdag

I oktober 2024 stod den nye shop overfor sin hidtil største prøve. Luksusbaby fejrede 10-års jubilæum med et fødselsdagsudsalg, der normalt ville have sat det gamle system under pres – med nedbrud, langsomme sider og tabte konverteringer til følge.

I år var det anderledes. Shopify Plus kørte med fuld fart, selv da trafikken ramte rekordhøje niveauer. Kampagnerne blev sendt ud i ét stort ryk, modsat tidligere år hvor trafikken måtte begrænses ved at sende kampagner ud til mindre segmenter ad gangen, og shoppen holdt til presset. Resultatet var ikke bare stabil drift, men også rekordomsætning og et historisk antal ordrer.

En begejstret kunde sagde det bedst:
"Jeg har ikke forstået før nu, at hjemmesiden er blevet opdateret – pludselig giver det mening, at jeg ikke blev smidt af, og at søgefunktionen virker optimalt. Så fedt!"
– Elizabeth Laustsen

Hello Retail: Et filter uden begrænsninger

Til trods for en seriøs investering og et ihærdigt forsøg på, at skabe et velfungerede filter på den gamle platform, oplevede Luksusbabys kunder gang på gang, at det ikke virkede. Det blev kun værre i takt med at trafikken steg. Det var frustrerende både for teamet og kunderne.

Med integrationen af Hello Retail, og en finpudsning af front end delen, kan kunder nu filtere hurtigt og præcist. Kunder kan desuden sortere resultaterne efter “største besparelse”. En mulighed, som ikke er standard i Shopify, men som blev udviklet særligt til Luksusbaby.

En brødkrumme sti øverst på siden, sikrer at kunden nemt kan finde vej tilbage til den overordnede kategori. En sektion med de bedst sælgende produkter i kategorien er sat ind for at inspirere, og nedenfor ses en række med lignende kategorier, hvilket giver kunden mulighed for at gå på opdagelse og finde det helt rigtige.

Hvad er Hello Retail?

Hello Retail er en service, der specialiserer sig i personaliserede løsninger til e-handel. Formålet er at forbedre kundeoplevelsen ved at gøre shopping mere relevant og effektiv. For Luksusbaby har vi haft særlig fokus på optimeret søgning og filtrering, så kunderne hurtigere kan finde de produkter, de leder efter.

Hello Retail leverer også anbefalede produkter på forsiden og i kurven, så Luksusbabys kunder får en personlig tilpasset oplevelse.

"DTAILS har været en exceptionel partner, der virkelig forstår at udnytte Hello Retails teknologi til fulde. Deres ekspertise har løftet Luksusbabys e-handelsplatform til ny højder og skabt en fantastisk shoppingoplevelse for kunderne"

- Kasper Refskou Jensen, CEO, Hello Retail

Shopify POS fuldender cirklen

Luksusbaby har to fysiske butikker i Aalborg og Aarhus. Som en del af skiftet til Shopify fik begge butikker også implementeret Shopify POS.

Shopify POS (Point of Sale) gør det muligt for butikker at håndtere deres salg både online og fysisk via en samlet løsning. Shopify POS fungerer med forskellige hardwareenheder, som kortlæsere, stregkodescannere, kvitteringsprintere og kasseterminaler.

Det giver en række fordele at bruge Shopify POS i de fysiske butikker. Blandt de vigtigste er, at lager holdes opdateret på tværs af fysiske butikker og webshops, og gavekort kan bruges både online og i de fysiske butikker.

Læs mere om Shopify POS her.

Bliv klogere på Luksusbabys løsning

Når man som Luksusbaby har brugt adskillige år på, at udvikle sin webshop og optimere på alle tænkelige områder, er der helt naturligt en række funktioner, der ønskes flyttet med over på den nye platform – og selvfølgelig gerne i en forbedret udgave. Ligeså er også er nogle konkrete ønsker til helt nye features.

Luksusbaby har fået følgende af DTAILS specialudviklede features:

  • #ProductReference
    Med #ProductReference kan selvstændige produkter bindes sammen og fremstår som varianter på produktsiden. Det hele sker automatisk baseret på regler.
  • DTAILS Wishlist
    Ønskelister bidrager til bedre konvertering. Det ved de godt hos Luksusbaby, så derfor bad de om en avanceret ønskeliste funktion. Du kan læse mere om DTAILS Wishlist løsning her: DTAILS Wishlist.
  • DTAILS Saved Carts
    Hvis en kunde ønsker at gemme eller dele indholdet i en eller flere kurve, kan dette sket med et enkelt klik.
  • GiftWrapper
    Gaveindpakning er god service. Med DTAILS custom app kan kunden selv vælge hvilke varer, der skal pakkes ind inden de sendes.
  • Giftcard Custom Amount
    Med Shopify kan alle webshops tilbyde gavekort, men kun på faste beløb. Luksusbaby ønskede mulighed for at kunden selv kan vælge beløbet. Det kan de takket være DTAILS custom app. Fra 50 Kr og op efter.
  • GiftCardFulfiller
    Med GiftCardFulfiller bliver digitale gavekort leveret med det samme, også selvom der er andre varer på ordren, som ellers ville forhindre gavekort i at blive sendt.
  • Betaling med kredit (Børnepenge)
    At kunne tilbyde kunderne at vente med at betale til Børnepenge tikker ind på konto'en er guld værd for Luksusbaby og en værdsat service hos kunderne. Derfor udviklede DTAILS en kredit-løsning baseret på PensoPays tredjeparts gateway, som kan bruges, når der betales med Dankort eller Visa-Dankort.
  • DTAILS Care
    Med tusindvis af ordrer dagligt kan én fejl hurtigt blive til mange og koste dyrt. DTAILS Care holder øje med mystiske betalinger og dårlig profit, og sender besked med det samme, så der kan rettes til, inden det bliver grelt
  • Shopify Plus: Håndterer alle seks webshops
  • Shopify Payments + PensoPay: Betalingsløsning
  • Struct: PIM-system til produktstyring
  • Hello Retail: Filtrering og søgning
  • Peak WMS: Lagerstyring
  • Homerunner: Fragt og levering
  • Business Central: Regnskab og bogføring
  • Klaviyo: Email-marketing
  • Gorgias: Kundeserviceplatform


Vil du vide mere om, hvordan Gorgias hjalp Luksusbaby med at optimere deres kundeservice, så har vi skrevet en case story: Kundeservice optimering: Sådan opnåede Luksusbaby 66% hurtigere svartider med Gorgias. Læs case story.

Projektet startede allerede i 2022, da Thue Stensgaard indtog stillingen som IT chef hos Luksusbaby. Thue vidste, at Shopify var det bedste bud på en skalebar og stabil løsning, og ledte derfor efter en partner, som delte hans opfattelse omkring udnyttelse af standard funktionalitet inden der bygges nyt. DTAILS kom til i foråret 2023. Henover efterår og vinter blev farten sat ned for at imødekomme Luksusbabys behov for at fokusere på deres højsæson. Launch blev planlagt til marts 2024, når der var mere ro på fronten.

Det store projekt er slut, men samarbejdet fortsætter på DTAILS Care. Med den vækst Luksusbaby oplever, er der masser af spændende opgaver at tage fat på. Hos DTAILS glæder vi os over, at være med til at præge udviklingen og ikke mindst sikre, at Luksusbaby får mest muligt ud af Shopify.

"Vi har opnået en markant forbedret konverteringsrate og SEO-tilstedeværelse, og ved vores 10-års jubilæum satte vi rekord i både antal ordrer og omsætning – vel og mærke uden systemudfordringer"

– Thue Stensgaard, CIO, Luksusbaby