Momkind: Fra WooCommerce til Shopify  – både online og i fysisk butik
CASE: Momkind

Fra WooCommerce til Shopify – både online og i fysisk butik

”Shopify er meget lettere at arbejde med end vores gamle WooCommerce-løsning, der med sine mange customizations var blevet til ét stort spiderweb, som kun udviklere havde adgang til. Med Shopify har vi fået et brugervenligt og meget intuitivt system, som alle på kontoret kan arbejde i. Derudover er systemet skalérbart, så vores nye shop passer til den fremtid, vi kigger ind i.”

– Lauren Blair Klarskov, E-commerce & B2B Manager, Momkind

Shopify med Traede som standardintegration 

Momkind er stedet, de fleste går hen, når de venter barn eller lige har født. Med en stor trafikgenerende artikeldatabase og et levende community er Momkind på en vækstrejse af de helt store, og deres gamle WooCommerce-løsning kunne ikke længere følge med. Det kan Shopify derimod, som tilbyder fuld standardintegration af Traede, hvor Momkind har lager- og kollektionsstyring. Derudover får Shopifys kassesystem, Shopify POS, webshop og fysiske butikker til at spille sammen.

Hvem er

Momkind

Momkind er et ærligt, fordomsfrit og inkluderende univers for kommende og nybagte mødre. Ved at nedbryde tabuer og sætte spot på mødrenes behov er missionen at sikre mødrenes velbefindende. Momkind har det mest væsentlige en enhver gravid, efterfødsels og ammende mor har brug for - fordi alle produkter er udviklet, testet og godkendt af deres passionerede community af mødre. Ud over momkinds innovative produktportefølje fungerer momkind også som indgang for nybagte og kommende mødre til at finde svar og nyttige informationer på de spørgsmål og udfordringer.

Besøg Momkind.dk

Standard theme med simpel front og kompleks bagscene

Momkind var begrænset af WooCommerce, som egner sig bedst til mindre virksomheder og start-ups. Systemet kan kun klare et vist antal besøg, det er ikke lavet til storsalg og fungerer ikke med mange integrationer. Derudover skal man købe sig til ekstra plads, hvilket ikke er tilfældet med Shopify. 

Rent brugerinterface-mæssigt har Momkind en enkel struktur, og vi kunne derfor fint gå med et standard theme. Vi har custom-udviklet en terminsberegner og har lavet hele URL-strukturen om, så trafikken, som genereres af de mange artikler, forbliver i det korrekte hierarki. Vi har også indsat quick-buy-funktionalitet direkte på alle blogindlæg, så kunden ikke skal hoppe frem og tilbage mellem produkt og artikel – det skaber en langt bedre brugeroplevelse og mere salg. Derudover har Momkind fået:

  • Integration med Klaviyo
  • Integration med Dixa
  • Integration med Yotpo, som kobler kundereviews direkte på produktsiden
Shopify kassesystem kæder on- og offline sammen

Momkind har åbnet deres første fysiske butik, og med Shopifys egen betalingsterminal, Shopify POS, har vi sikret, at webshop og butik er bygget sammen. Shopify POS kører via iPad og er elegant, let og brugervenlig at betjene for butikspersonalet. Systemet fungerer som én fælles motor: Al data ligger samlet, priserne stemmer overens, der er overblik over lager, der kan trækkes statistik fra både webshop og fysisk shop, og kundedata og købshistorik kommer frem på skærmen med et enkelt klik. Det gør bl.a. byttesituationer langt nemmere og skaber en bedre brugeroplevelse. 

Vi vidste, at vi ville skifte til Shopify, og det stod hurtigt klart, at D.TAILS er de mest erfarne på det felt. Det gav mening for os at gå med eksperterne, fordi vi ville have en hurtig og nem proces. Og det fik vi! Vores spørgsmål blev altid besvaret med det samme, og D.TAILS var hele tiden proaktive i forhold til, hvilke beslutninger der skulle træffes hvornår, så tidsplanen ikke skred. Med Shopify POS afhang åbningen af vores fysiske butik af webshoppen, og vi kunne launche til aftalt tid.” 

– Lauren Blair Klarskov, E-commerce & B2B Manager, Momkind