Case: Frama

Fra hverdagshovedpine til strømlinet Shopify

"Coming from a fully headless setup, we found ourselves getting stuck in complicated integration tasks, code updates, and lengthy development timelines to execute on the things that matter most to us: delivering great, branded customer experience."

– Rhya Johnston-Wallace, Head of Digital, FRAMA.

FRAMA stod over for den klassiske udfordring, som virksomheder i høj vækst ofte bakser med: Deres webshop var hurtig og smuk, men mangelfuld, fyldt med fejl, næsten umulig at udvikle og meget tidskrævende at vedligeholde.

Hvem er

Frama

FRAMA er et dansk brand i kraftig international vækst. Virksomheden sælger alt fra specialudviklede parfumer til snedkererede køkkener og lækre skamler. De elegante produkter sælges både i egen flagship store, online og via et stort forhandlernetværk i ind- og udland.

Framacph.com

Smuk, hurtig og sindssygt frustrerende

FRAMA baksede. Det basale vedligehold var tidskrævende og dyrt – og alt for mange manuelle processer tog fokus fra nye udviklingsinitiativer og drømme. Systemet manglede generel struktur og automatisering, så risikoen for fejl og dårlige kundeoplevelser var høj. Og som om ikke, det var nok, så manglede der også analyseværktøjer til bruger- og købsadfærd og data til at eksekvere marketingkampagner. Alt i alt en forældet løsning, som var stik imod FRAMA's ambitioner.

Efter en indledende behovsafklaring og workshop blev vi enige om, at FRAMA skulle have et custom theme med en lang række spændende funktionaliteter tilpasset deres detaljeorienterede design.

"As a lifestyle design company, branding is everything to us. Our new system has given us the freedom to take back a lot of projects in-house and have some fun with the way we execute them."

– Rhya Johnston-Wallace, Head of Digital, FRAMA.

Pixel perfect ned til mindste detalje

Vi besluttede at lave en gradvis udrulning: I første omgang et B2C-setup med Klaviyo og Gorgias, dernæst fokus på B2B og de bagvedliggende forretningsbehov. BTC-platformen er et hurtigt og responsivt custom theme med stor fleksibilitet og fuld kontrol over, hvordan content præsenteres. Alt fra ordrebekræftelse og faktura til automations og e-mailkampagner er stylet i FRAMA's minimalistiske stil. FRAMA har blandt andet fået:

▪︎ En omfattende struktur med metafields til nem håndtering af content.

▪︎ Fuld understøttelse af Shopify Markets.

▪︎ Analyseværktøjer til bruger- og købsadfærd.
Automatiseringer, der plejer og holder på kunderne – og generer stort salg.

▪︎ En konfigurator, der nemt og hurtigt hjælper kunder til at finde det rigtige hyldesystem.

"The D.TAILS team has been so incredibly supportive at every twist and turn, going above and beyond what I’ve experienced with any other agency. They focused on delivering the best platform for our unique case, even when it meant pushing the boundaries of what was possible or easy."

– Rhya Johnston-Wallace, Head of Digital, FRAMA.