Ved at tilbyde mængderabat kan du både øge omsætningen og din gennemsnitlige ordreværdi. Køb mere. Spar mere. For mange kunder virker denne slags tilbud både motiverende og overbevisende. Men der er også andre fordele end øget omsætning. Her er 3 gode grunde til at tilbyde mængderabat:
1. Forbedret kundeloyalitet
Rabatter for større køb får kunderne til at føle sig værdsat og belønnet, hvilket fremmer en positiv shoppingoplevelse. Tilfredse kunder, der oplever god værdi, er mere tilbøjelige til at vende tilbage for fremtidige køb, ergo øges kundeloyaliteten.
2. Optimeret lagerstyring og forbedret pengestrøm
Køb i større mængder hjælper med at flytte lageret hurtigere og reducere lageromkostninger samt risikoen for overskydende varer. Samtidig forbedrer større betalinger på forhånd webshoppen's pengestrøm, mens færre, større transaktioner sænker behandlingsgebyrer og driftsomkostninger.
3. Konkurrencefordel og nye marketingmuligheder
Mængderabatter kan være med til at adskille din webshop fra konkurrenterne og tiltrække prisfølsomme kunder. De giver også mulighed for effektive marketingkampagner og segmentering, der tiltrækker nye kunder og reaktiverer eksisterende, hvilket styrker dit brand og øger salget.