Fra Umbraco til Shopify og nul disharmonier
Fra Umbraco til Shopify og nul disharmonier
Entice customers to sign up for your mailing list with discounts or exclusive offers. Include an image for extra impact.
Fra Umbraco til Shopify og nul disharmonier
– Maj Winther Træde, Digital Marketeer, Ortoton A/S
Mere smidighed med Shopify
Vi var blæst bagover! Aldrig før i vores historie har vi stået over for så stort et antal content-sider. Ortofon har produceret et næsten uendeligt materiale gennem mange, mange år og fungerer i dag som et andet Wikipedia. For at finde og købe den helt rigtige pickup til sin pladespiller er ikke nødvendigvis nogen let opgave. Det gamle system, som var ufleksibelt og omkostningstungt, gjorde det tilmed endnu mere bøvlet. Med Shopify har vi gjort Ortofons brugerrejse nem og overskuelig, og samtidig har vi strømlinet hele setuppet bag selve webshoppen.
Hvem er
Ortofon
Ortofon er en dansk virksomhed, der laver audio-tilbehør. Virksomheden er kendt for at producere pickups til pladespillere og har i over 100 år været markedsledende på netop dette felt. Sortimentet er særdeles bredt og i topkvalitet. Der sendes pickups fra Nakskov til hele verden.
Ortofon er dem, man lytter til. Med over 1000 content-sider fungerer virksomheden som et opslagsværk, og kunderne har fulgt med i årtier. Derfor skal man gå varsomt, og det var begrænset, hvad vi kunne gøre med selve strukturen. Ortofon kom med et fuldt færdigt designoplæg, og vi byggede så en custom designet webshop over et standard theme.
Den nye shop har en fuld integration til Dynamics. Det betyder, at et produkt automatisk oprettes i Shopify – og omvendt: Når der er lagt en ordre i Shopify, overføres den automatisk til bogføringen. Derfra går det videre til Pick, Pack & Ship, hvor der laves pakkelister, og det bliver markeret, når ordren er afsendt. Derudover er der standardintegration til UPS, der printer shippinglabels. Ortofon har bl.a. fået:
Vi har custombygget en ’Cartridge Selector’, som gør det let for kunden at finde præcis den pickup, der passer til den vedkommende pladespiller. Det sikrer en god brugerrejse, kunden føler sig set og inspireret – og det letter arbejdsbyrden hos kundeservice.
Pickups er virkelig et nicheprodukt, og mange vil gerne se og opleve det i fysiske butikker, inden de foretager et køb. Med ’Find Dealer’ på hver produktside imødekommer vi dette behov.
Overskuelig brugerrejse for alle
Når man som besøgende klikker sig rundt i webshoppen, vil der ofte være behov for at finde mere information, og da siderne er meget lange, har vi skabt stationære submenuer på alle produktsider. Dermed undgår brugeren at skulle scrolle op og ned – al information er lige ved hånden, og oplevelsen er god og overskuelig.
Også hos kundeservice har man fået det helt store overblik. Vi har integreret Gorgias, som samler al korrespondance i ét vindue. Om kunderne responderer på mails eller henvender sig via sociale medier, så har den enkelte medarbejder overblik over hele kundens historik og skal ikke hoppe rundt fra platform til platform for at finde de svar, der bliver efterspurgt. Samtidig sikres Gorgias, at ingen henvendelser bliver overset. Ortofon bruger Shopify Email til deres marketing automations.
Vi spiller fortsat sammen