The Army Painter: Spillet stærkere med Shopify Plus
CASE: The Army Painter

Spillet stærkere med Shopify Plus

”Den menneskelige tilgang gør forskellen! D.TAILS var oprigtigt begejstrede og nysgerrige på vores forretning. De sælger ikke bare en løsning. De sælger os det, vi har brug for. Derudover er det en kæmpe fordel, at de selv har drevet webshops og har det helt inde under huden. De deler ud af deres bedste erfaringer, og vi læner os trygt op ad eksperterne.”

– Mikkel Cort, Head of E‑Commerce, The Army Painter

Slaget kæmpes døgnet rundt, og nye håndmalede krigere træder konstant frem på alverdens brætspil. Der skal købes maling, masser af maling – og det skal være nemt, også for dem, der sælger malingen! Ved danske The Army Painter, som er verdens største uafhængige Warhammer malerbrand. Virksomheden havde en Magento-løsning, som var outdated – der var behov for at forbedre købsoplevelsen og få mere kontrol inhouse. Blikket faldt på Shopify, og da en håndfuld mulige leverandører var fundet, blev det os, der nedkæmpede konkurrenterne i slaget om at vinde opgaven.

Hvem er

The Army Painter

The Army Painter sælger forskellige typer maling til brætspilsfigurer. Der er tale om en nichevirksomhed i ordets bogstaveligste forstand, men nichen er et globalt fænomen. Kunderne er meget entusiastiske, og kravene til maling, pensler og andet udstyr er tårnhøje. The Army Painter har både en afdeling i Danmark, som varetager hele det europæiske marked, og i USA: To separate enheder, som fremstår under én paraply. Det forudsætter en kompleks opsætning. 

Visit website

Kompleks opsætning bag standardfront

Den gamle Magento-løsning var både ufleksibel og omkostningstung, og der var behov for et mere dynamisk system. Med Shopify kan e-commerce-afdelingen nu selv lave opdateringer velvidende, at alt content synker mellem den europæiske og den amerikanske side.

Ud fra kravspecifikationerne fandt vi et standard Shopify-theme, som indfriede de grundlæggende behov. The Army Painter har holdt sig næsten 100 procent til dette theme. Løsningen har ført til en langt bedre oplevelse for kunderne, en langt bedre administrativ oplevelse for medarbejderne, og for første gang har The Army Painter fået indblik i kundeadfærden gennem langt bedre rapportering. The Army Painter har blandt andet fået: 

  • Migrering af deres Magento løsning til Shopify 2.0 med et standard theme
  • Integration af vores Synker-app, som synker alt indhold en gang i timen på tværs af den europæiske og US-webshop
  • Implementering af vores Wish List-app
  • Sofistikeret redirect-funktionalitet 
  • Klaviyo integration
Redirect-funktionalitet sikrer korrekt trafik

Når markedet er globalt, og der både findes en europæisk og en amerikansk webshop, så er det vigtigt at kunne dirigere kunderne derhen, hvor deres ordre skal lægges. Med vores opsætning bliver de besøgendes placering tracket, så den enkelte lander på den rigtige blog eller det rigtige produkt afhængigt af, hvor vedkommende befinder sig. 

I bedste hænder med D.TAILS Care

Vi er fortsat en del af spillet og hjælper via en D.TAILS Care-aftale løbende med konvertering og support.

”D.TAILS lavede en fantastisk projektplan, som de overholdt til punkt og prikke. Derudover hjalp de os, så vi kunne levere dét, vi skulle, til rette tid. De knoklede dag og nat, weekender og selv i juleferien, for at vi kunne få en succesfuld lancering. Jeg løber tør for superlativer.”

– Mikkel Cort, Head of E‑Commerce, The Army Painter