Vi samarbejdede med Frama om at designe deres B2B-arkitektur fra bunden. Resultatet er en Shopify B2B-løsning, der både opfylder deres høje krav til æstetik, og sikrer stabilitet og skalerbarhed. Med Shopify kunne vi levere omkring 80% af funktionaliteten gennem standardfunktioner, mens vi skræddersyede de sidste 20% til Framas specifikke behov, herunder specialudviklede integrationer og tilpasninger. Med integrationen af Business Central har Frama nu et solidt fundament, der optimerer arbejdsprocesserne og effektiviserer dataflowet mellem systemerne.
I det følgende går vi i dybden med tre nøgleområder, der har været særlig vigtige for Frama på den nye B2B-platform: kundernes forventning om en B2C-oplevelse, en fleksibel prisstruktur og håndtering af kompleks logistik.
B2B-kunder forventer B2C-kvalitet
I dag forventer B2B-kunder en oplevelse, der er lige så inspirerende og simpel som en B2C-oplevelse. Tunge, vanskelige B2B-platforme kan nemt afskrække kunder og hæmme væksten. Frama forstod, hvor vigtigt det var at skabe en B2B-løsning, hvor deres kunder kan "shoppe som B2C". Med Shopify B2B har Frama fået en platform, der sikrer netop dette—en inspirerende og problemfri oplevelse, der imødekommer de praktiske krav i B2B-sammenhænge.
Shopify B2B er udvidelse af admin-delen. Selve shoppen bygges på samme måde som en B2C-shop med massevis af muligheder for at skabe en smuk og funktionel shop.
Derudover ønskede Frama, at både salgsteamet og kundeservice skulle kunne bruge Shopify til alle aspekter af ordrehåndtering og tilbudsgivning. Her har vi tilføjet nye funktioner, som gør det muligt at:
- Se lagerstatus under oprettelse af kladdeordrer
- Eksportere kladdeordrer til pæne PDF-tilbud
- Justere rabatniveauer på standardprislisten direkte i Shopify