Rosemundes vision er klar - de vil skabe oplevelser for deres kunder der giver en “luksusfølelse - hver dag". En vision de hver dag gør til en realitet gennem deres store udvalg af kvalitets mode. Men luksusfølelsen stopper ikke der. Helhedsoplevelsen skal være indbydende når kunder interagerer med det velkendte mærke.
Det gælder selvfølgelig også deres digitale univers
Efter flere år hos Scannet, var Rosemunde klar til at nytænke og opfriske deres online butik. De besluttede derfor at migrere deres B2C shop til Shopify.
Men deres digitale transformation stoppede ikke der. Efter deres B2C shop gik live med et hav af ny funktionalitet og designelementer, var det næste skridt på vejen mod en optimeret brugerrejse at innovere deres B2B købsflow.
Nutidens B2B kunder ønsker den samme lækre oplevelse når de køber ind, som de får som B2C kunde. Det var netop med denne ide i centrum, at Rosemunde valgte at migrere deres B2B shop til Shopify, med en overbygning af D.TAILS B2B system.
Med deres nye B2B løsning skaber Rosemunde den samme luksuriøse følelse for deres B2B kunder, som deres B2C kunder kender og elsker dem for.
Hvem er
Rosemunde
Rosemunde er en skandinavisk modevirksomhed med en klar æstetisk stemme og en stærk baghistorie. Rosemunde har altid været på forkant med at levere "en luksusfølelse - hver dag" til kvinder over hele verden. Grundlagt i 2004 og kendt for sin ikoniske silketop, har mærket gennemgået mange transformationer og fejret betydningsfulde øjeblikke – fra relanceringen af deres flagskibsbutik i København i 2015 til åbningen af butikker i både Kina og Japan.
Derudover har Rosemunde med deres D.TAILS / Shopify løsning fået…
… Muligheden for at inspirere deres B2B kunder endnu mere, med designede brugerrejser helt ned på den enkelte kunde.
… Meget mere automatisering af repetitive arbejdsopgaver.
… Effektivisering af processerne mellem deres online shop og deres ERP-system.
… Optimering af produkt- og kollektionsoprettelse.
… Større fleksibilitet i branding og marketing med en en front-end der kan bærer alle marketing behov fra fotos og video content i høj kvalitet til interaktive købsoplevelser.
“Jeg synes D.TAILS har været gode til både at møde alle de krav vi vidste vi havde, men også opfylde behov vi ikke engang vidste vi havde. [...] Med vores nye Shopify og D.TAILS løsning har vi ikke bare fået lukket hullerne, med også forbedret hele fundamentet” - Sophie Albo, E-handelschef hos Rosemunde.
B2B er generelt komplekst. Der er meget forretningslogik der skal spille sammen, fra et stabilt discount system, til kolli regler og lagerfordeling.
I samarbejde med D.TAILS er det komplekse blevet nemt, og Rosemunde har fået sat lige netop de regler op der både letter den interne arbejdsbyrde og skaber bedre brugeroplevelse for deres kunder.
B2B kunders helhedsoplevelse er let at glemme - men det burde det ikke være
For de fleste produktionsvirksomheder er deres B2B kunder motoren der driver skibet. Alligevel har de igennem mange år været forsømt, og de lækre brugeroplevelser, har været en eksklusiv realitet for privatkunder.
I dag er det dog ikke længere alle B2B kunder der tager sig til takke med halvfærdige og ubrugervenlige bestillingsmuligheder.
Med Shopify som fundament, har Rosemunde i samarbejde med D.TAILS overvundet de teknologiske barrierer, og skabt en fremtidssikret løsning der sikrer deres plads i international fashion e-handel.
“Lanceringen af vores B2B shop var næsten kedelig. Det tog 10 minutter og så var den oppe. Hurtigt og problemfrit. Lidt antiklimatisk faktisk. Men det er jo det man gerne vil have, når man lancere et nyt system” - Sophie Albo, E-handelschef hos Rosemunde
"Tidligere arbejdede jeg i en virksomhed med interne udviklere - her var alt custom lavet, og når det er det man kommer fra, kan et system som Shopify virker ret restriktivt. Heldigvis var D.TAILS altid klar med kreative løsninger, der gjorde restriktionerne til non-issues. I sidste ende står vi med lige den løsning vi gerne vil have, og til meget lavere omkostninger."
- Sophie Albo, E-handelschef hos Rosemunde