Case: Silva

Fra WooCommerce til fokus på konvertering: Sådan fik Silva succes med Shopify Plus.

"We never knew how much time we would have to spend in order to get the site up and running again. It was just bleeding money. We could never focus on the core business: drive traffic and increase the revenue"

– Fredrik Sinander, eCommerce Manager, Silva.

Hvem er

Silva

Silva er en svensk virksomhed, som designer, udvikler og sælger kompasser, pandelamper og udendørs produkter til sport, eventyr og professionel brug. De har været i gang siden 1933, hvor Silvas grundlæggere opfandt verdens første væskefyldte kompas.

SILVA.SE

Den eneste rigtige retning er fremad. Og det er Shopify Plus.

Hvornår skal du overveje at migrere fra én platform til en anden? For Silva kunne beslutningen ikke udskydes længere. Deres WooCommerce-shop havde ofte nedbrud, lange svartider, og udviklingen af nye tiltag kunne ikke følge med ambitionerne.

Gennem flere år havde Silva udviklet på sin WooCommerce-shop. Mange forskellige udviklere havde været tilknyttet, og alt for mange plug-ins og applikationer spændte nu ben for hinanden. Igen og igen måtte man smide, hvad man havde i hænderne, blot for at få webshoppen til at køre.

Der skulle startes forfra. Silva havde brug for en stabil og driftsikker løsning, som kunne håndtere virksomhedens størrelse, understøtte brandet visuelt og sikre nem integration til eksterne systemer. Silva gik direkte til Shopify, og Shopify sendte dem direkte til os.

"Everything has been way above my expectations: From project management, the initial scope, the plan and, of course the execution and delivery. Nothing slips between the cracks and that gives me huge trust as a partner."

– Fredrik Sinander, eCommerce Manager, Silva.

Mere branding end shopping

Målet var 70 procent branding / 30 procent webshop. Den nye shop skulle nemlig være en æstetisk manifestering af Silva – ikke en konkurrent til de mange forhandlere. Der skulle skabes brand awareness og tales til brandfans frem for til prisbaskersegmentet. Derfor byggede vi en shop i et Premium theme, hvor æstetikken for alvor var i højsædet –shoppen levner plads til store billeder, film og intens stemning. Shoppen har adskillige sprogversioner og ditto valutaer.

Der bliver også kælet for kundeplejen

Vi hjalp også Silva med at komme godt i gang med Klaviyo og Gorgias, så kundeservicedelen nu også spiller på højeste niveau. Vi stopper ikke ved selve integrationen, men sørger altid for at uddanne eCommerce-teamet, så de er bedst muligt klædt på til den daglige digitalisering af hele kunderejsen.

En genial e-mail automation-platform, som rammer kunderne på rette tid og sted på baggrund af deres brugs- og købsadfærd. Når først alt er omhyggeligt konfigureret, så sker dine salgsfremstød helt af sig selv. Hvad får du ud af det? Øget salg, øget gensalg og øget fastholdelse!

Gorgias samler al kommunikation ét sted, uanset om kunderne skriver fra Instagram, mail, Facebook eller i chatten. Systemet giver fuldt overblik over kundeinfo, ordrehistorik og tidligere kontakt, og Gorgias kan endda opsættes til at svare automatisk på henvendelser, som indeholder en række typiske ord. Smil over hele linjen!