Fra gammel, dyr og tidskrævende løsning til intuitiv platform med fuld kontrol
Fra gammel, dyr og tidskrævende løsning til intuitiv platform med fuld kontrol
– Pernille Holt Petersen, e-commerce manager, Trollbeads.
Trollbeads stod over for en vigtig beslutning. Kontrakten på deres SalesForce-løsning løb snart ud, og en fornyelse ville kræve, at der blev startet forfra – ikke just nogen smooth proces! Nogle af virksomhedens internationale distributører var allerede skiftet over til Shopify med stor succes, og da Shopify netop havde lanceret Shopify Markets, var Trollbeads ikke længere i tvivl: En Plus-løsning med Shopify Markets kunne favne hele det globale setup på en langt billigere og mere brugervenlig måde.
Hvem er
Trollbeads
Livet er fuld af øjeblikke. Af minder. Derfor er kæden fuld af Trollbeads. Virksomheden af samme navn er en familievirksomhed, der siden 1976 har været en vigtig del af kundernes personlige historie. Trollbeads har hovedkontor i København, og et stort distributørnetværk sælger de fine, håndlavede kugler på det globale marked.
Setuppet bag Trollbeads er lidt specielt. Mange forskellige distributører betyder mange forskellige løsninger. Nogle foretrækker at køre selvstændigt, mens andre gerne vil være med under én paraply og få content og nye features skubbet ud automatisk. Men onboarding af nye distributører i det gamle system var besværlig. SalesForce-læringskurven var stejl.
Nyheden om, at Shopify netop havde lanceret Shopify Markets og dermed muligheden for multi language og multi currency fik Trollbeads til at gå direkte til Shopify. Og der var et match! Shopify pegede på tre bureauer, som kunne løfte opgaven: ét i UK, ét i Holland – og så os.
– Pernille Holt Petersen, e-commerce manager, Trollbeads
For det første er Shopify langt billigere end SalesForce, men der bliver også sparret store summer på udviklingstimer, fordi virksomheden nu selv kan udvikle og oprette content. Trollbeads har blandt andet fået:
▪︎ Fuld understøttelse af Shopify Markets
▪︎ Custom-tilpasninger af designet, hvor dynamisk indhold via metafelter udnyttes til fulde. Det gør vedligeholdelse nemmere, smartere og hurtigere
▪︎ Ekspertopsætning af Klaviyo
Trollbeads har fået en Plus-løsning med Shopify Markets, som favner ni distributører og 12 markeder. Projektet var et samarbejde, da Trollbeads selv har meget store kompetencer inden for opsætning af content og kodeudvikling. Da vi først havde guidet dem til valg af det rigtige theme, kunne de selv klare en masse.
Avanceret ønskeliste og et virtuelt smykkeskrin
Vi har specialudviklet to funktioner, som er lige i Trollbeads’ ånd: En avanceret ønskeliste og et smykkeskrin! Ønskelisten giver besøgende mulighed for at gemme og dele deres ønsker med familie og venner, og med smykkeskrinet kan man oprette et virtuelt smykkeskrin, som holder styr på, hvilke kugler mv. samlingen indeholder samt notere, hvornår de er købt, er blevet foræret i gave, af hvem og i hvilken anledning. Smykkeskrinet kan også deles via sociale medier og på mail.
Content scheduling
Vi har også gjort det muligt at planlægge indhold i sektioner og sætte en dato for, hvornår det skal publiceres. Det er særlig smart, hvis en ny kollektion fx skal launches på et bestemt tidspunkt – så undgår man at skulle trykke ’publish’ manuelt på samtlige markeder.
Med skiftet til Shopify stod Trollbeads også over for et logisk skifte til Klaviyo, fordi Klaviyo integrerer 100 % og udnytter data fra Shopfy fuldt ud. Og så gav det jo gode points, at vi har en Klaviyo-ekspert i huset! Trollbeads har med integrationen af Klaviyo fået gennemsigtighed i deres data, og det har givet dem mulighed for at personalisere indholdet i deres kommunikation med kunderne.